要是如果我不能創作許多故事,也許至少我還能寫上許多的我自己。

Tuesday, August 18, 2009

這是我的歌

Once you have been tagged, you are supposed to write down 30 songs you cannot live without. You know, the ones you can listen to over and over and never get tired of. They don't have to be in any particular order. These are the songs that make you laugh, cry, think of an old friend, whatever the reason.

The Girl From Ipanema
我的驕傲無可救藥 - 陳綺貞
I'm Yours - Jason Mraz
至少還有你 - 林憶蓮
我不配 - 周杰倫
說好的幸福呢 - 周杰倫
普通朋友 - 陶吉吉
愛很簡單 - 陶吉吉
First Love - 宇多田光
Never Been Kissed - AT17
一支煙的時間 - 林一峰
魔女之吻 - 傅珮嘉
四人遊 - 薛凱琪 方大同
目黑 - 薛凱琪 周國賢
XBF - 薛凱琪
趕 - 薛凱琪
甜蜜蜜 - 薛凱琪
理智與感情 - 周國賢
來到這裡 - 鄭秀文
東京百貨 - 鄭融
再見…露絲瑪莉 - 何韻詩
兩種人 - 何嘉莉
Lonely Christmas - 陳奕迅
落花流水 - 陳奕迅
葡萄成熟時 - 陳奕迅
抬起我的頭來 - 楊千嬅
有人 - 麥浚龍
耿耿於懷 - 麥浚龍
You Don't Trust Me At All - 范曉萱
Slow Dancing In A Burning Room - John Mayer
其實,這些都未必是 cannot live without 的某些;只不過,在云云喜歡的歌曲之中,這些是我過濾後的選擇。其實還有很多陪伴我成長或是足以令我熱烈拍和的歌;但卻只有這些,在 intro 響起了的然後,我會拍你的膊頭或是暗暗地跟自己說聲:啊,這是我的歌。

No comments: